Brev:
Mad, startede glad ud men ...
7. september 2009
Alder:
6 mdr.
Mad, startede glad ud men ...
Hej Helen
Tak for en fantastisk hjemmeside!
Jeg har en datter på 6 mdr. Hun har spist skemad siden hun var 5 mdr med god succes. Efter kun et par dag var hun oppe på 2 måltiden om dagen (frokost, aftensmad). For halvanden uge siden prøvede vi også at give hende lidt grød til morgenmad.
Hun spiser hjemmelavet grød og mos, samt grøntsagsmos. Hun drikker vand af kop (lidt) og får tilbudt bryst efter hvert måltid.
Nu er der bare sket det at hun næsten nægter at spise skemad mere. Hun spise kun få skefulde og lukker ellers bare munden i. Hun græder ikke, eller virker meget utilfreds - lukker simpelhen bare munden! Jeg har tilbud hende alle dev retter hun tidligere har spist med tilfredshed, men intet hjælper. Det eneste hun vil spise lidt mere af er most banan og gnave af fersken. Hun ammer fint.
Hun har i lang tid spist en gang om natten, men i to dage har hun bedt om mad 2 gange om natten! I nat lagde jeg hende i vores seng efter første natamning og når hun gav lyd fra sig hold jeg hendes hånd - hvilket gjorde at hun sov fra 01 - 06.30 uden amninger!
Det skal siges hun er ved at få sin første tand, men virker rimelig upåvirket af det.
Hvad skal jeg gøre for at få hende igang med skemaden igen?
Dagsprogram:
06.00 vågner - ammes
07.30 morgengrød med frugtmos+ammes
formiddagslur
10.30 ammes middagslur
12.00 frokostgrød med frugtmos + ammes
15.00 eftermiddags ammes evt lur
18.00 grøntsagsmos + ammes
19.30/20.00 ammes og puttes
22.30 ammes
nat (svinger meget for tiden men typisk ammes kl 03.00)
Skal siges at hun er glad og frisk hele dagen.
Håber du har en god ide.
Med venlig hilsen
Dorthe