Mad, startede glad ud men ...

7. september 2009

Alder:
6 mdr.

Mad, startede glad ud men ...

Hej Helen

Tak for en fantastisk hjemmeside!

Jeg har en datter på 6 mdr. Hun har spist skemad siden hun var 5 mdr med god succes. Efter kun et par dag var hun oppe på 2 måltiden om dagen (frokost, aftensmad). For halvanden uge siden prøvede vi også at give hende lidt grød til morgenmad.
Hun spiser hjemmelavet grød og mos, samt grøntsagsmos. Hun drikker vand af kop (lidt) og får tilbudt bryst efter hvert måltid.

Nu er der bare sket det at hun næsten nægter at spise skemad mere. Hun spise kun få skefulde og lukker ellers bare munden i. Hun græder ikke, eller virker meget utilfreds - lukker simpelhen bare munden! Jeg har tilbud hende alle dev retter hun tidligere har spist med tilfredshed, men intet hjælper. Det eneste hun vil spise lidt mere af er most banan og gnave af fersken. Hun ammer fint.

Hun har ...

Annonce

... i lang tid spist en gang om natten, men i to dage har hun bedt om mad 2 gange om natten! I nat lagde jeg hende i vores seng efter første natamning og når hun gav lyd fra sig hold jeg hendes hånd - hvilket gjorde at hun sov fra 01 - 06.30 uden amninger!

Det skal siges hun er ved at få sin første tand, men virker rimelig upåvirket af det.

Hvad skal jeg gøre for at få hende igang med skemaden igen?

Dagsprogram:
06.00 vågner - ammes
07.30 morgengrød med frugtmos+ammes
formiddagslur
10.30 ammes middagslur
12.00 frokostgrød med frugtmos + ammes
15.00 eftermiddags ammes evt lur
18.00 grøntsagsmos + ammes
19.30/20.00 ammes og puttes
22.30 ammes
nat (svinger meget for tiden men typisk ammes kl 03.00)

Skal siges at hun er glad og frisk hele dagen.

Håber du har en god ide.

Med venlig hilsen
Dorthe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger